SWTOR: More Update on Sentinel and Marauders

  • "Hey folks,

    I wanted to share our thoughts regarding some of the questions and feedback that we have seen in the thread.

    Playstyle of Annihilation / Watchman

    As many of you know, there were changes made to the playstyle of
    Annihilation and Watchman in 3.0. This definitely seems to be a
    contentious change for some Marauder/Sentinel players. The last thing we
    want to do is to put a Discipline’s playstyle in a place that makes its
    players unhappy. We will keep an eye on this and look into possible
    playstyle changes in the future. We don’t want you to think that this is
    feedback that we are ignoring; it is just not something we will change
    in the short term.

    PvP Data

    Our intent behind exposing win rates for Carnage/Combat and
    Annihilation/Watchman was not to suggest that they are our only data
    point for decision making. The goal was to express that, by looking at
    average win rates and overall performance, those Disciplines can be
    viable. Understanding, however, that in some of those cases it reflects
    only the best players in that class. Still, it does show that they can
    play at the top levels.

    Now, you all brought up a really interesting fact, which is how
    frequently you see Marauders/Sentinels in the top of all overall
    ratings. It is true, in looking at that data point, that
    Marauders/Sentinels are definitely under-represented, we agree! However,
    we think the most important part of that data is not who is missing
    from the top, but who makes up the top. Looking at the top spread of
    players, almost all of them are spread across only three Advanced
    Classes: Powertech/Vanguard, Sorcerer/Sage, and Assassin/Shadow. That is
    the real problem that we are working on addressing right now. With
    those three Advanced Classes over-performing, all other Advanced Classes
    (including Marauders/Sentinels) are being pushed into a bad place. This
    is why you will see that we are actively working on toning down those
    classes specifically (like we did yesterday in 3.1.2).

    We do want to avoid just buffing other classes up, and instead need to
    focus on bringing down the over-performing classes. If we concentrated
    on buffing all other classes to the status of over-performing classes,
    we would create a power bloat that would make PvE decisively too easy
    and PvP time-to-kill too short.

    To reiterate what we said in the last post: We do acknowledge that there
    are issues with Marauders/Sentinels, especially around Utility and
    mobility, and we will be working to address these issues in future
    patches.

    I do hope that this gives a little bit of perspective into our thoughts
    around Marauder/Sentinel balance and how it relates to other classes.

    Thanks!

    -eric"

    Quelle

  • Hehe ^^ ...

    Im Off-Bo geht da schon die Post ab da viele sich jetzt daran aufziehen das BW lieber *gute* Klassen nerft, als *schlechte* Klassen zu optimieren :D ...


    MfG Ishi


    "Light" and "Darkness". Nothing is true, everything is permitted.

    There are many ways.

    But only within the "Shadows" everything unites .

  • Naja Standard halt.^^
    Obwohl ich buffen auch eher mag als nerfen, kann ich schon verstehen warum BW bestimmt keinen Bock hat gleich 5 Klassen auf einmal zu
    buffen. :P

    Empire:
    - Sheherezade, Sniper/Marksmanship (Main)
    - Alizéé, Mercenary/Bodyguard (Twink)
    - Sheherazade, Sith Sorcerer/Lightning (Twink)

    Republic:

    - Shéherezade, Scoundrel/Sawbones (Main)

  • Bleibt die Frage welche Klasse in SWTOR eine schlechte Klasse ist... haben doch alle ihre Vor- und Nachteile.

    Aber das war schon in jedem MMO so und nicht selten kommt das Gemurmel aus der PVP-Ecke ;)

    Gut und schlecht ist denke ich relativ.

    Ein Beispiel:
    Der Jugger DD (rein auf PvE bezogen): Ich spiel ihn unwahrscheinlich gerne und er macht mir wirklich spaß. Die Klasse für sich selbst gesehen ist auch nicht schlecht. Die Fähigkeiten sind im DoT Baum ausgewogen. Der AE Schaden reicht aus.
    Im Vergleich zu anderen Klassen liegt der Jugger aber derzeit ziemlich weit hinten zurück (Gunnys fahren in den DPS-Leaderbords am Dummy derzeit 5.500 dps, der beste Jugger/Hüter kommt auf 4.800).
    Am Boss selber bricht der Jugger zudem am stärksten von allen Nah-DDs ein, sobald Movement angesagt ist (zumal Nah-DDs eh schon einen riesigen Nachteil gegenüber Fern DDs haben). Die einzige Chance derzeit mit den anderen DDs mitzuhalten ist z.B. der kreative Einsatz von Schwertreflexion als reinen DPS Skill.
    Dennoch werde ich nicht aufhören ihn zu spielen und er wird mein No. 1 DD auf Imp Seite bleiben.
    Aber der Content ist mit 1-2 Jugger (bzw. gewissen Klassen) in der Gruppe nunmal wesentlich schwieriger zu meistern als mit einem OP-Setup.

    Ein guter Weg ist es da erstmal die OP Klassen runter zu holen, um die Content-Schwierigkeit für alle Setups gleich schwierig zu machen. Sobald die OP Klassen dann mal da sind wo sie sein sollten, kommen hoffentlich die Anpassungen an den derzeit etwas schwächelnden Klassen.

  • [quote='Selen','http://www.spirit-gamers.eu/index.php/Thread/8025-SWTOR-More-Update-on-Sentinel-and-Marauders/?postID=64704#post64704']Ein guter Weg ist es da erstmal die OP Klassen runter zu holen, um die Content-Schwierigkeit für alle Setups gleich schwierig zu machen. Sobald die OP Klassen dann mal da sind wo sie sein sollten, kommen hoffentlich die Anpassungen an den derzeit etwas schwächelnden Klassen.

    Und ich hoffe für uns alle, daß es nicht nur Wunschdenken bleibt.